Facturen
Wijze van betaling
Ouders krijgen om de 3 maanden een rekening via de agenda van hun kind. We verwachten dat die rekening op tijd en volledig wordt betaald. De datum van betaling staat vermeld op elke rekening. We verwachten dat de rekening via overschrijving wordt betaald.
Bij wie kan je terecht i.v.m. betalingsmoeilijkheden?
Indien je problemen ondervindt met het betalen van de schoolrekening, kan je contact opnemen met de directie. Zij zal met jou afspraken maken over een aangepaste betalingswijze. Wij verzekeren een discrete behandeling van je vraag.
Indien we vaststellen dat de schoolrekening geheel of gedeeltelijk onbetaald blijft zonder dat er financiële problemen zijn of omdat de gemaakte afspraken niet worden nageleefd, zal de school verdere stappen ondernemen. Ook dan zoeken we in eerste instantie in overleg naar een oplossing. Indien dit niet mogelijk blijkt, kunnen we overgaan tot het versturen van een dwingende herinneringsbrief (aangetekende ingebrekestelling). Vanaf dat moment kunnen we maximaal de wettelijke intrestvoet aanrekenen op het verschuldigde bedrag.
Wanneer je laattijdig hebt afgezegd voor een schoolactiviteit of als je kind op dat moment afwezig is, zullen we het deel van de kosten terugbetalen dat nog te recupereren is. Kosten die we al gemaakt hadden, kunnen we opnemen in de schoolrekening.
Maximumfactuur
Op Don Bosco krijgt u bijna alles gratis. Daarnaast gaan we heel vaak op uitstap, koken we regelmatig, gaan we naar de winkel,… waardoor sommige activiteiten toch betaald moeten worden. We trachten alles zo goedkoop mogelijk te houden.
Af en toe krijgt uw kind een factuur mee. Telkens staat vermeld wat we deden en of het gratis was of er een bedrag moet betaald worden.
De wet heeft bepaald welke bedragen maximum aan ouders mogen doorgerekend worden. OP Don Bosco hebben we deze maximumbedragen nog nooit bereikt.